آموزش جغرافیا با استفاده از سایر محیط های یادگیری Teach geography using other learning environments
کد مقاله : 1041-CNF (R2)-FULL
نویسندگان:
مهدیه مقنی *
دانشجوی کارشناسی آموزش جغرافیا، پردیس امام سجاد(ع)، دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، بیرجند، ایران
چکیده مقاله:
رشته جغرافیا به مثابه‌ی اساس نامه یا قانون اساسی نظام علمی جغرافیا نقش کانونی و کلیدی در حیات این رشته دارد، لذا آموزش این رشته نیز باید با توجه به اهمیت آن به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد. رشته جغرافیا با روش‌های خاص آموزش داده می‌شود که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشند و در سایر رشته‌ها از آن روش کمتر استفاده می‌گردد. هدف پژوهش حاضر بررسی آموزش درس جغرافیا با استفاده از سایر محیط های های یادگیری است. روش جمع آوری اطلاعات این پژوهش به صورت کتابخانه‌ای و اینترنتی است. در این پژوهش در مورد هر کدام از محیط های یادگیری که می توان در آموزش جغرافیا از آن بهره برد، توضیحاتی آمده است. از جمله این محیط‌ها می‌توان به کارگاه، آزمایشگاه، گردش علمی، رایانه و نرم‌افزارهای مرتبط با آموزش جغرافیا اشاره کرد. براساس نتیجه حاصل از این مطالعه می‌توان گفت که محیط‌های آموزش جغرافیا تا حدودی با بقیه دروس متفاوت است و همگی آنها در تدریس این رشته اثربخش می‌باشد پس باید برای استفاده از این محیط‌ها به دبیران این درس اطلاعات کافی داده شود و همچنین برای این امر باید مدارس را مجهز کرد.
کلیدواژه ها:
آموزش، جغرافیا، محیط‌های یادگیری
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
کاربرد دانش موضوعی - تربیتی (pck) در آموزش جغرافیا