بررسی تاثیر آموزش مجازی بر پیشرفت درس جغرافیا (مطالعه موردی: شهرستان انار) |
کد مقاله : 1032-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
مریم احمدی زاده1، محمد کوه شایی2، آرش علیزاده بیرجندی *3 1دبیر آموزش و پرورش شهرستان انار 2دبیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان 3مدرس گروه جغرافیا دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید باهنر بیرجند |
چکیده مقاله |
جغرافیا آن دسته از دانش بشری است که به انسان کمک میکند تا با ویژگیهای طبیعی و انسانی و روابط بین آنها با محیط آشنا بشود و از آن در جهت بهبود زندگی خود استفاده کند. بین جغرافیا و سایر رشتهها رابطه وجود دارد و با استفاده از آن رشتهها به سوالات خود پاسخ میدهند. درس جغرافیا به دانشآموزان میآموزد که محیط زندگی چه ویژگیهایی دارد تا بتواند نیازهای اصلی خود را تامین کند. این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مجازی بر پیشرفت درس جغرافیا در مدارس شهرستان انار پرداخته است که روش تحقیق در این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل267 نفر از دانشآموزان دختر شهرستان انار در سال تحصیلی 1400-1399 میباشد. ضریب پایایی پرسشنامه و مولفههای آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.9 میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی (جداول، درصدها، فراوانیها و میانگینها) و آمار استنباطی (آزمون T گروههای مستقل) استفاده شد. با توجه به نتایج به دست آمده از مولفههای انگیزش تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، مشارکت و فعالیت دانشآموزان، اجرای قوانین و مقررات کلاس درس، تنوع در ارائه محتوا، اهمیت دادن دانشآموزان به درس و ارتباط بین معلم و دانشآموز، آموزش حضوری تاثیر بیشتری بر پیشرفت درس جغرافیا دارد. |
کلیدواژه ها |
آموزش مجازی، جغرافیا، شهرستان انار |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |