تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس جغرافیای ابتدایی |
کد مقاله : 1024-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
فاطمه السادات حسینی طباطبایی *1، مژگان حیدری مفرد2، زهرا کلنگی خواه3 1پردیس امام سجاد (ع) بیرجند 2پردیس امام سجاد (ع)بیرجند 3پردیس امام سجاد(ع)بیرجند |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس جغرافیا انجامگرفته است. روش پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه پژوهش را دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 217 دانشآموز که در 4 مدرسه مشغول به تحصیل بودند، تشکیل دادند. از میان مدارس مجهز به فنآوری اطلاعات و ارتباطات چهار مدرسه بهطور اتفاقی انتخاب شدند و در هر مدرسه دو کلاس پایه ششم انتخاب شدند که یکی از کلاسها بهعنوان گروه شاهد و یکی از کلاسها بهعنوان گروه آزمایش قرار گرفت. پس از برگزاری پیشآزمون، محتوای درسی در 4 جلسه با استفاده از فنآوری اطلاعات و همچنین بهصورت سنتی به ترتیب برای کلاسهای گروه آزمایش و گروه کنترل ارائه شد. درنهایت آزمون پیشرفت تحصیلی مورد تائید گروههای آموزشی مربوطه استفاده و اطلاعات جمعآوریشده تحلیل شد. نتایج بهدستآمده، تأثیر فنآوری را بر یادگیری درس جغرافیا نشان میدهد. |
کلیدواژه ها |
درس جغرافیا، یادگیری، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، پیشرفت تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |