بکارگیری فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش رشته جغرافیا
کد مقاله : 1014-CNF (R2)-FULL
نویسندگان:
بصیر عسکری *1، راضیه حسن پور2
1دانشگاه فرهنگیان دکتر شریعتی ساری
2آموزش و پرورش شهرستان ناحیه یک ساری
چکیده مقاله:
پیشرفتهای زیاد فناوری اطلاعات و ارتباطات و روابط سبب تغییرات فزاینده در جوامع بشری و سازمان‌ها شده .جهانی شدن باعث ایجاد تغییرات فراوانی در ساختار سازمان ها شده ؛ این تغییرات نه تنها در ساختار نیروی انسانی بلکه در فرایندها و فناوری های کاری روی داده است. توسعه نظام آموزشی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از چالش‌های اصلی سیاستگذاران آموزشی است و بازنگری فرآیند نظام آموزشی به سبب تاثیر شگرف فناوری و نفوذ روز افزون آن در ارکان متفاوت نظام آموزشی مهمترین اموری هستند که باید بدان توجه شود.درپژوهش حاضرکه به روش تحلیلی-توصیفی انجام شده ، یافته های پژوهش بیانگرآنست : فناوری اطلاعات این امکان را برای انسان فراهم نموده تا آموزش متناسب با نیازهای امروز ارائه گردد. شبکه‌های اطلاعاتی از جمله اینترنت فرصت‌های زیادی را برای بشر فراهم کرده تا پا به عرصه آموزش الکترونیک و آموزش یا دنیای مجازی آموزش نهد.آموزش مجازی دیدمان جدیدی است که در حوزه آموزش و یادگیری پدید آمده و کمک به جوامع در حال توسعه از منظر اقتصادی و اجتماعی در زمینه آموزش امکان یادگیری مداوم را برای هر فرد در هر زمان و مکان فراهم نموده است. با این وجود محیط آموزش مجازی صرفاً مکملی برای محیط های آموزش فیزیکی است و نه جایگزین آن بدین خاطر باید مطالبات از این محیط در چارچوب همین ویژگی ماهیتی تعیین گردد . آموزش مجازی در اصل هنر بهره گیری از فن آوری شبکه به منظور طراحی انتخاب توسعه و اداره فرایند آموزش است.
کلیدواژه ها:
فناوری اطلاعات وارتباطات،آموزش، جغرافیا
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
کاربرد دانش موضوعی - تربیتی (pck) در آموزش جغرافیا