آموزش جغرافیا دریک بازدید میدانی (جاده مشهد- سرخس) |
کد مقاله : 1009-CNF (R2)-FULL |
نویسندگان |
محمد تقی خورشیدی *1، حسین نژاد عباسی2 1سرگروه جغرافیای استان خراسان رضوی 2سرگروه انسان و محیط زیست خراسان رضوی |
چکیده مقاله |
تربیت دنش آموزان آگاه به محیط پیرامون، آشنا با پدیده های جغرافیایی و وقایع مختلف تاریخی محل زندگیشان، گامی موثر در تقویت هویت ملی می باشد. بازدید های میدانی بعنوان یک شیوه آموزشی موقعیت محور،که با حضور مستقیم فراگیران در فضای واقعی و مشاهده بی واسطه پدیده ها انجام می شود، گامی ارزشمند در نهادینه کردن و تعمیق آموزش های جغرافیایی می باشد. این مقاله با هدف تبیین روش ها و اهداف یک بازدید جغرافیایی و آشنایی دبیران جغرافیا با یک تجربه آموزشی موثر می باشد. در این مقاله از دو روش کتابخانه ای و میدانی گرفته شده است. توجه به این روش در آموزش مفاهیم جغرافیایی می تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش جغرافیا و تنوع بخشیدن به شیوه های تدریس بشود. دانش آموزان احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و دبیران جغرافیا نقش بهتر و موثرتری درآموزش مهارت های زندگی و تعلق خاطر شهروندان آینده به این آب و خاک خواهند داشت. |
کلیدواژه ها |
بازدید میدانی- جغرافیا- سرخس- تدریس جغرافیا |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |