بررسی دید گاه ها و نقطه نظرات معلمان و دانش آموزان به آموزش مجازی درس جغرافیا در شبکه دانش آموزی" شاد " در دوران کووید 19
کد مقاله : 1001-CNF-FULL
نویسندگان:
علیرضا بیات *
آموزش و پرورش ، دبیر
چکیده مقاله:
چکیده:
در عصر حاضر بهره مندی از آموزش الکترونیک در یاددهی - یادگیری امری انکار ناپذیر و مهم است که همه ما به آن اذعان داریم و توجه بیش از پیش به آن امری ضروری تلقی می شود و در نظام آموزشی نوین تدریس ، کاربرد تکنولوژی آموزشی ضروری است و نمی توان نقش بسزای آن را در امر آموزش و یاد دهی - یادگیری نادیده گرفت ، لذا توجه مضاعف مسئولان ، معلمان و دانش آموزان به این موضوع را می طلبد و می تواند راهبردی اساسی و مهم تلقی شود ، زیرا کیفیت و کارایی بالای شبکه های آموزشی داخلی در رضایتمندی معلمان و دانش آموزان بی تاثیر نیست.

در این مقاله نقطه نظرات تعدادی از معلمان و دانش آموزان را جویا شدیم و میزان استفاده و رضایتمندی آنها از پیام رسان "شاد" و میزان بهره مندی از آن در آموزش مجازی درس جغرافیا را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادیم تا بببنیم چه میزان شبکه دانش آموزی" شاد" در این وضعیت بحرانی در یادگیری و آموزش دانش آموزان یاری رسان بوده است.


در این تحقیق شیوه گردآوری اطلاعات به صورت نظرسنجی و بررسی آماری صورت پذیرفته است و درآن نظرات تعدادی از معلمان و دانش آموزان در رابطه با آموزش در پیام رسان شاد انعکاس یافته است.


نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که بین استفاده از فناوری های آموزشی با کیفیت و محتوای الکترونیکی خوب با یادگیری و رضایتمندی دانش آموزان رابطه مستقیم و مهمی وجود دارد.
کلیدواژه ها:
کلید واژگان : آموزش مجازی ، نقاط قوت و ضعف ، بهره وری آموزشی ، شبکه دانش آموزی شاد ، ساخت محتواهای مجازی ، محتوای الکترونیکی ، معلمان ، دانش آموزان
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
کاربرد دانش موضوعی - تربیتی (pck) در آموزش جغرافیا