الگوی طراحی آموزشی برای نواحی آب‌وهوایی ایران به دانش آموزان چهارم ابتدایی
کد مقاله : 1050-CNF (R1)
نویسندگان:
رضا خدادادی *1، محمد رضا سنجری2
1دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند
چکیده مقاله:
همان‌طور که یک نقشه‌کش برای آینده خود دست به طراحی می‌زند، تمامی معلمان در کلاس درس نیاز به طراحی و ترسیم نوعی طرح برای آینده هستند. طراحی آموزشی ازجمله مهم‌ترین پیش‌زمینه‌هایی است که باید توسط معلم رعایت شود. هدف از طراحی آموزشی، فراهم کردن امکانات یادگیری موردنیاز است این طراحی آموزشی در ارتباط با کتاب مطالعات اجتماعی در پایه چهارم ابتدایی و همسو با معماری نوین تدریس در رابطه با درس نواحی آب‌وهوایی ایران تدوین‌شده است . این پروژه که بر اساس روش پژوهش توصیفی تحلیلی انجام‌شده است و جامعه آماری آن شامل تمام دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی است؛ شامل دو بخش است. در بخش نخست به مبانی نظری (ویژگی‌های شناختی، اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، روش‌های نوین تدریس، روش‌های ارزشیابی و الگوی طراحی آموزشی جغرافیا پرداخته‌شده است و در بخش دوم طراحی آموزشی نواحی آب‌وهوایی ایران مبتنی بر روش تدریس بحث گروهی با تلفیق روش سخنرانی و پرسش و پاسخ ارائه می‌شود.
کلیدواژه ها:
طراحی آموزشی، نواحی آب و هوایی ایران، پایه چهارم، ابتدایی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
کاربرد دانش موضوعی - تربیتی (pck) در آموزش جغرافیا