آداب(صلاحیت های) حرفه ای و مهارتهای فنی معلم جغرافیا در آموزش آنلاین Professional etiquette and technical skills of a geography teacher in online education
کد مقاله : 1046-CNF (R1)-FULL
نویسندگان:
فاطمه سادات امیرفخریان *1، سیدنوروزعلی امیرفخریان2
1دانشجو معلم آموزش ابتدایی پردیس الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان سمنان
2دبیر بازنشسته جغرافیا آموزش وپرورش منطقه بسطام
چکیده مقاله:
زمینه: شیوع کرونا باعث شده تا بسیاری از خدمات به شکل غیرحضوری و از بستر اینترنت ارایه شوند و آموزش ها درمدارس ودانشگاهها به شکل مجازی پیگیری شود. یکی از لوازم تطبیق معلمان بویژه معلمان جغرافیا با این شرایط جدید فراگیری مهارت های نوین و آداب حرفه ای ازجمله تولید محتوا و سواد دیجیتال است که به آنهاکمک می کند تا خدمات و آموزش های مورد نظر خود را در قالب های مختلف در فضای مجازی ارایه دهند و یا دریافت کنند.روش تحقیق :دراین تحقیق با شیوه توصیفی –تحلیلی ومطالعه کتابخانه ای وآنلاین مقالات مرتبط با موضوع تحقیق، مطالب جمع آوری ، دسته بندی وتجزیه وتحلیل گردیدلذابا توجه به اهمیت دانش جغرافیا در تأمین نیازهای آینده زندگی انسانها ورسالت مهم معلمان جغرافیا دراین راستا به آداب ومهارتهای حرفه ای لازم یک معلم جغرافیا جهت آموزش مطلوب ومناسب فراگیران درفضای مجازی پرداخته شد. یافته ها ونتایج: توجه معلم جغرافیا وانجام این آداب ومهارتها درآموزش مجازی وآنلاین توسط ایشان میتواند به نحومطلوب رسالت اصلی وی را در فرآیند یاددهی-یادگیری فراگیران درفضای مجازی نشان داده وموجبات رشد وشکوفایی علمی وتربیتی فراگیران خودگردد.وازطرفی تسلط معلم درآموزش آنلاین میتواند دانش آموزان را ازحالت منفعل به فعال تبدیل کند .
کلیدواژه ها:
جغرافیا،معلم ،آموزش آنلاین ، آداب حرفه ای ،کرونا
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
کاربرد دانش موضوعی - تربیتی (pck) در آموزش جغرافیا