طراحی آموزشی جغرافیا بر اساس مختصات هوش موفق
کد مقاله : 1045-CNF (R1)-FULL
نویسندگان:
سمیرا لشکری نژاد *1، علی بابایی2
1دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا (س) خوزستان
2استادیار و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله:
در جوامع گوناگون، شناسایی استعداد ها مورد توجه قرار داشته و در این زمینه الگو های متعددی وجود دارد. ﻳﻜﻲ از اﻟﮕﻮﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و آﻣﻮزش دانش آﻣﻮزان ﺑـﺎ اﺳـﺘﻌﺪاد ﻣـﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮد، اﻟﮕﻮی ﻫﻮش ﻣﻮﻓﻖ اﺳﺘﺮﻧﺒﺮگ می ﺑﺎﺷﺪ. آموزش به شیوه هوش موفق موجب تاکید بر مهارت ها و نگرش هایی می شود که برای موفقیت در زندگی با توجه به تصور فرد از موفقیت در محیط اجتماعی و فرهنگی پیرامونش لازم است. در این روش با ﺗﻐﻴﻴــﺮ در ﻣﺤﺘــﻮا، فعالیت های ﻳﺎدﮔﻴﺮی و ارزﺷﻴﺎﺑﻲ برنامه درسی می توان زمینه هایی ﻓـﺮاﻫﻢ ﺳـﺎﺧﺖ ﺗـﺎ اﺳـﺘﻌﺪادﻫﺎی داﻧﺶ آﻣﻮزان شناسایی ﺷﺪه و در ﺟﻬﺖ رشد آنها برنامه ریزی نمود. به همین جهت تفاوت های فردی دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد و از طرفی هم بر اساس این تفاوت ها، آموزش شکل می گیرد و دانش آموزان را به مدرسه مشتاق کرده و اهداف برنامه درسی، در حوزه عمل محقق می گردد. هدف این پژوهش طراحی آموزشی جغرافیا بر اساس مختصات هوش موفق می باشد و برای این منظور، یک نمونه از طراحی آموزش جغرافیا در نظر گرفته شده است.
کلیدواژه ها:
طراحی آموزشی، جغرافیا، هوش موفق
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
کاربرد دانش موضوعی - تربیتی (pck) در آموزش جغرافیا