آموزش جغرافیا دریک بازدید میدانی (جاده مشهد- سرخس)
کد مقاله : 1009-CNF (R2)-FULL
نویسندگان:
محمد تقی خورشیدی *1، حسین نژاد عباسی2
1سرگروه جغرافیای استان خراسان رضوی
2سرگروه انسان و محیط زیست خراسان رضوی
چکیده مقاله:
تربیت دنش آموزان آگاه به محیط پیرامون، آشنا با پدیده های جغرافیایی و وقایع مختلف تاریخی محل زندگیشان، گامی موثر در تقویت هویت ملی می باشد.
بازدید های میدانی بعنوان یک شیوه آموزشی موقعیت محور،که با حضور مستقیم فراگیران در فضای واقعی و مشاهده بی واسطه پدیده ها انجام می شود، گامی ارزشمند در نهادینه کردن و تعمیق آموزش های جغرافیایی می باشد.
این مقاله با هدف تبیین روش ها و اهداف یک بازدید جغرافیایی و آشنایی دبیران جغرافیا با یک تجربه آموزشی موثر می باشد.
در این مقاله از دو روش کتابخانه ای و میدانی گرفته شده است.
توجه به این روش در آموزش مفاهیم جغرافیایی می تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش جغرافیا و تنوع بخشیدن به شیوه های تدریس بشود. دانش آموزان احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و دبیران جغرافیا نقش بهتر و موثرتری درآموزش مهارت های زندگی و تعلق خاطر شهروندان آینده به این آب و خاک خواهند داشت.
کلیدواژه ها:
بازدید میدانی- جغرافیا- سرخس- تدریس جغرافیا
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
کاربرد دانش موضوعی - تربیتی (pck) در آموزش جغرافیا